Translate

czwartek, 26 września 2013

List z Polski / Brief uit Polen


"List z Polski" to dokument o katastrofie w Smoleńsku, który powstał na zamówienie holenderskiej telewizji VPRO. 
Reżyserem jest Mariusz Pilis polski reżyser, scenarzysta filmowy, dziennikarz 
i korespondent wojenny oraz autor filmów dokumentalnych.

Żadna z polskich stacji telewizyjnych nie była skłonna go nam pokazać, jednakże
na YouTube film ten miał ponad 230 tys. odsłon.

Natrafiłam na niego przypadkiem.. może dlatego iż nigdy szczególnie nie poszukiwałam
dodatkowych informacji na temat katastrofy, ani nie zastanawiałam się nad kolejnymi
scenariuszami.. dlaczego, kto i czy na pewno..
Była to dla mnie po prostu straszna katastrofa, smutny i tragiczny dzień w którym
zginęło wielu ludzi..

Ten film obejrzałam z ciekawości.. i właśnie dlatego iż nie był robiony na polskie
ani rosyjskie zamówienie..
chociaż tak na prawdę to nic nie zmieniło, bo obiektywnym go nazwać nie można.
Autor tego dokumentu, ma wyrobioną opinie na temat katastrofy i śledztwa,
jawnie krytykuje pewne działania i ludzi.

Ja tego robić nie będę..  bo nie chodzi o to czy ten film ukazuje prawdę czy fałsz,
czy ukazuje paranoje, nadinterpretacje czy może ignorancje.
Jak dla mnie jest on po prostu kolejnym, innym spojrzeniem na ten temat.
Film nieźle zrealizowany, bez zbędnej patetyczności.
Stawia pytania, poddaje wątpliwość, rzuca światło.. i tylko od nas zależy co i czy
wogle z tym zrobimy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz